Blogia
Històries del tren

L'última cigarreta

M’assec al banc, però de la forma més irreverent que se m’acut: els peus on hauria d’anar el cul i el cul on hi hauria de recolzar les espatlles, les cames obertes i la bossa penjant enmig, els colzes descansant sobre els genolls i la cara sobre els punys. Miro l’estació i penso que és el lloc perfecte, no hi ha un espai més adient al món, és un encert haver d’esperar a la Magda aquí i poder realitzar el ritual de purificació entre aquests joves de cadenes platejades, pantalons amples i monopatins ràpids.

Em concentro i començo. Obro la bossa on hi ha el paquet i n’extrec una. Encara no l’encenc, primer jugaré amb ella, l’aniré passant d’una mà a l’altra, entremig dels dits, la miraré i la deixaré durant uns segons oblidada entre l’índex i el cor. Torno a obrir la bossa, aquest cop busco els mistos –el ritual no permet la utilització d’encenedor. Tranquil·lament, relaxadament (no tinc pressa i vull gaudir de tot el procés) encendré un llumí. Em deixaré enamorar per la seva flama i abans que aquesta s’extingeixi la robaré amb la meva cigarreta. La primera calada simbolitza el principi de la fi i no s’ha d'empassar, aquesta només és la porta de sortida. Torno a jugar amb ella, ara amb més cura perquè és més perillosa. Miro el fum que desprèn i imagino figures volàtils que desapareixen a mida que agafen volum. Ara toca la segona calada, aquesta ha d’arribar fins als pulmons, però de forma conscient, en tot moment he de saber on està la nicotina i sentir com del fum passa directa a la sang. Amb un moviment ràpid allibero la cendra deixant la brasa de color viu desprotegida a l’aire. Per fi arriba la tercera calada, aquesta és la millor perquè és l’última. Ja no m'empasso el fum, ja no el necessito. Deixo la cigarreta als dits fins que sola s’exhaureix i, ja apagada, allargo el braç per tirar-la més enllà de les vies mortes.

I dic adéu a la meva última cigarreta.

3 comentarios

rancel -

el persoanje

Dora -

Doncs ho he fet molt malament... La meva intenció era incitar als fumadors a fer "la darrera" i que vegin que el fet de deixar de fumar també és un plaer.

Hauré de vigilar més les meves paraules!

Elizabeth -

En llegir les teves paraules donen ganes d'encendre una cigarreta i disfrutar del plaer de fumar. LLàstima que no fumi i sigui perjudicial per a la salut. Siau!