Blogia
Històries del tren

Rosalia (2): la família*

Rosalia 0
Rosalia 1

En el moment que va quedar lliure el seient del costat de Rosalia, creieu que el vaig oferir? M’hi vaig tirar de cap! On quedava el meu civisme?

I ella es va animar a xerrar. Rosalia té una filla, ajuntada amb un noi separat. Ell és molt ben plantat, quan va entrar a treballar a l’empresa on estava la seva filla (una que hi ha a plaça Urquinaona) totes les noies de l’oficina li anaven al darrera. Però, ja veus, ell es va fixar en la seva filla. Ara ja fa deu anys que estan junts. No s’han casat, no! I Rosalia ho prefereix, perquè si les coses no van bé... cadascú pel seu cantó. El gendre té una filla del matrimoni anterior, molt maca la nena, perquè ha agafat la bellesa del pare i de la mare (que és xilena). La nena se l’estima molt a Rosalia, tant que volia passar les vacances amb ella. La seva filla i el maquíssim gendre tenen un fill: l’Àlex. L’Àlex té sis anys i és un encant. L’altre dia li va fer un préstec a Rosalia perquè ella s’havia deixat el bitlleter a casa, i li va dir a la seva àvia:

- Iaia, no cal que me’ls tornis.

L’Àlex guarda els bitllets en un estoig de les super nenes que li va regalar la seva àvia, primer no el volia perquè era de noies però després li va encantar (a partir de l’amenaça de que li donarien a un altre nen). Àlex hi guarda un bitllet de cinc, dos de deu i un de vint. D’aquests li va deixar el de vint euros a la seva àvia. Àlex guarda les monedes a la ???? No sé on va dir la Rosalia que l’Àlex guardava les monedes, però pels fonemes semblava que fos una guardiola.

La senyora Rosalia anava augmentant el còmput de punts a mida que avançava el trajecte. Aquesta vegada perquè em va recordar a la meva tia Rosita: un encant de persona, un amor, una senyora que es fa respectar per la seva amabilitat i bondat. D’ella vaig copiar la costum de comprar una guia a cada museu que visito. Ara la tia Rosita pateix Alzheimer i cada cop que em veu m’abraça i em dóna dos besets, encara que ja ho hagi fet cinc minuts abans.

0 comentarios