Blogia
Històries del tren

Llibres

Un dels plaers de les anades i tornades en tren diàries és la lectura. Mai havia llegit tant com ara. Ni mai havia llegit tan ràpidament, almenys això em sembla però potser només es tracta de les moltes hores setmanals que dedico a aquest exercici.

Tots els llibres que passen per les meves mans deixen una petjada més o menys visible en el viatge. Alguns transiten quasi totalment desapercebuts, altres condicionen la meva forma de pensar, molts provoquen que de mi surti el millor (i també el pitjor) que amago com ésser que pertany a la condició humana.

Però pocs, molt pocs, es permeabilitzen en la meva vida i passen a formar-ne part de forma indiscutible. De tal manera que quan els retorno a la biblioteca o els deixo oblidats en els prestatges, del que em desprenc només és el suport físic. Perquè la veritable essència del llibre ja m’acompanyarà sempre, perquè el llibre ja forma part de mi mateixa.

0 comentarios